Ibolyás utcai tagintézmény

Fruzsina utcai tagintézmény

Manó tanoda (Vásártér 1)

Életképek archivum

Életképek az Apponyi Franciska Óvoda mindennapjaiból

 

Életképek az Apponyi Franciska Óvoda mindennapjaiból

 

A siker kulcsa IQ vagy EQ?

Érzelmi intelligencia c. könyvében Daniel Goleman az érzelmi intelligencia öt területét azonosítja:

- saját érzelmeink azonosítása

- az érzelmek szabályozása

- önmotiválás

- mások érzelmeinek felismerése

- kapcsolatok kezelése.

Az érzelmi készségek tanulása természetesen otthon kezdődik, de a közösségbe kerüléssel az óvoda lesz a második legfontosabb hely gyermekeink érzelmi életének alakulásában. Az óvodai életnek jellemző sajátosságai az érzelmi biztonság, az állandó jelenlét, az értő és érző figyelem. A felnőtt-gyerek kapcsolatban az egymásra figyelés, a türelem, az elmélyültség és a kivárás azok az alapvető dolgok, amelyek megalapozzák azt a fajta biztonságot, amelyre a mai felgyorsult élettempó miatt a gyerekeknek fokozottan szüksége van. A jó közösségben (óvodai csoport) a társas és érzelmi tanulás jelenti az összetartó erőt. Itt jelen van a folytonosság és az együttműködés. A csoportban a nevelők nagy gonddal foglalkoznak a gyermekek társas és érzelmi szükségleteikkel, ami nyíltabbá teszi őket újabb tevékenységek felé. Ebben a közösségben tanulják meg a gyerekek, hogy kell együttműködni, és hogy kell fejleszteni az önkontrollt.

Az érzelmi intelligencia alakulásának fontos eszközei a mese, a vers, az ének és a különböző művészetek mind jelen vannak a napi óvodai életben, de a legfontosabb mégis a játék, mert a gyermeki érzelmek legteljesebben ott fejeződnek ki. A család után, az óvodai közösség az, ahol egy gyermek megismeri önmagát, tapasztalatokat szerez belső világáról és annak másokra gyakorolt hatásáról.

Gyermekeink sikere érdekében játsszunk velük minél többet!

                                                                                                                                   Basáné Utassy Beáta

klinikai szakpszichológus--